IMG_6995.JPG

Blocs de programació educativa tàctils y desendollats

BCN TÀCTIL BLOCS

Descripció: 
“BCN Tàctil Blocs” difondrà a través de blocs de programació tàctils i desendollats impresos en 3D el  pensament computacional, per a desenvolupar en els nens i nenes de forma inclusiva les habilitats tan necessàries per a la nostra societat actual, com són les competències digitals, el pensament crític, la resolució de problemes i el treball en equip (competències del s.XXI), a més de fer-ho mitjançant activitats que introdueixen el Desenvolupament Sostenible a les aules (EDS).

Objectius:
- Desenvolupar blocs de programació desendollats, tàctils i de baix cost per reduir la bretxa digital a nens i nenes amb necessitats específiques o pocs recursos.
- Disenyar els materials i activitats necessàries per utilitzar-los a les aules. 
- Fer arribar “BCN Tàctil Blocs” gratuïtament a escoles de Barcelona, especialment aquelles amb infants amb discapacitat visual i escoles d’alta o màxima complexitat. També als Ateneus de FD de la ciutat.
- Sensibilitzar sobre l’educació en la diversitat i la inclusió i la necessitat de crear recursos, aplicacions i espais accessibles per a tots, difonent un projecte exemplar de com aplicar les noves tecnologies de fabricació digital amb mirada inclusiva.
- Promoure els Objectius de Desenvolupament Sostenibles i els valors i actituds de cooperació i sensibilitat social, a través d’activitats d’aprenentatge del Pensament Computacional, la programació i l’ús responsable de la tecnologia.

unnamed (6).png
unnamed (3).jpg
logo_b1b2b3.jpg
scratchfndn-cmyk.png
barcelonactiva.jpeg
tandem-237.jpg

Aprenentatge col·laboratiu, equitat i reducció de les desigualtats

Scratch Education Collaborative SEC

Descripció: 
Sistema THEAD és una de les 50 organitzacions de 13 països seleccionades per participar en el primer any de Scratch Education Collaborative (SEC).

La SEC és una xarxa d'organitzacions a tot el món centrada en ajudar els estudiants de comunitats històricament marginades a desenvolupar la seva confiança en la informàtica creativa, utilitzant la plataforma de programació d'ordinadors Scratch.

Durant el primer any, la Fundació Scratch organitzarà tallers sobre codificació creativa, equitat i construcció de comunitats; inspirant als membres  perquè es connectin i col·laborin. Pea altre banda aydará a la nostre organització a desenvolupar un conjunt d'eines d'equitat i ens donarà suport a mesura que que creixem i ampliem el nostre recolzament als docents i estudiants de Catalunya, Espanya i Amèrica Llatina


Objectius:
- Augmentar l'accés i eliminar les bretxes digitals creativa que tenen docents i estudiants en comunitats tradicionalment subrepresentades.
- Realinear els recursos de la Fundació Scratch cap a un major enfocament en el servei a comunitats marginades i organitzacions locals que els donen suport.
- Crear una xarxa i models autosostenibles de recursos informàtics creatius i promoure experiències d'aprenentatge centrats en l'equitat.

scratchfndn-cmyk.png
Mit_medialab_logo.png
Google-ORG-logo.png
IMG-20210804-WA0091.jpg

STEAM The adventure of learning by doing

Futur Classroom Labs

Descripció: 
Formació a un grup de professors de diferents escoles de la província de Kütahya a turquia, on han après coneixements bàsics en diferents eines Steam i projectes i activitats amb un enfocament social alineats amb els objectius de desenvolupament sostenible

És de gran importància que els estudiants s'adaptin als constants i ràpids canvis tecnològics. Les competències individuals en matèries STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques) són cada vegada més importants per a les ocupacions del futur que es basen en l'alta tecnologia. Per tant, es requereixen enfocaments innovadors en l'educació i professors preparats per guiar els estudiants i i ajudar-los a desenvolupar les competències necessàries per millorar la seva qualitat de vida i desenvolupar-se en la societat actual.


Objectius:
- Aprendre habilitats pràctiques en robòtica educativa, informàtica, programació i com utilitzar-les per construir experiències d'aprenentatge STEAM significatives i multidisciplinàries
- Comprendre la necessitat de les vocacions STEAM / TIC i el seu enfocament per a l’aprenentatge
- Practicar i guanyar confiança  amb algunes eines d’aprenentatge TIC innovadores
- Prendre consciència d'alguns punts clau de la diversitat per a un aprenentatge inclusiu per reduir les diferents bretxes socials
- Poder aplicar les lliçons apreses al seu context i a la seva escola
- Construir un equip de professors compromesos per fer de la seva escola i la seva província una referència en innovació educativa en l'ús de tecnologia amb el propòsit d'Objectius Globals.

profuture.jpg
image.png
maker2.png

Traducció dels blocs de programació de l'entorn Make code

MakeCode / Micro:bit en català

Descripció: 
Al Nostre Món i fins i tot dins d'un país hi ha una diversitat enorme de cultures i llengües que ens enriqueixen com a persones, per la qual cosa és de vital importància treballar per promoure-les i preservar-les, per aixó  traduir  l'entorn d'aprenentatge educatiu makecode micro: bit al català, permetrá no només promoure la llengua, sinó que també  ho transformarà en un entorn més accessible per als 10 millions de persones que parlen català.

L'editor MakeCode de Microsoft actualment traduït en 31 idiomes, ens permet començar a programar de forma gratuïta amb BBC micro: bit. Els blocs codificats per colors són familiars per a qualsevol que hagi fet servir Scratch anteriorment i, però, prou potents com per accedir a totes les funcions d'aquesta petita ordinador. També pot canviar a JavaScript per veure el codi basat en text darrere dels blocs.


Objectius:
- Traduir l'entorn d'aprenentatge educatiu i innovador makecode micro: bit a l'català, per fer-lo més accessible a les persones que parlen català (10 milions).
- Difondre una eina de qualitat, baix cost i que fomenta el desenvolupament sostenible, per a l'alfabetització digital i l'aprenentatge STEAM a Catalunya

BBC-Microbit.png
images (3).png
Captura de pantalla 2021-09-06 a las 13.19.12.png

Pojecte d'alfabetitzación digital de la escola índigena "San Pablo"
Veneçuela - Estat Anzoátegui

Alfabetització digital d'escola índigena

Descripció: 
L'escola "Sant Pau" va tancar per la pandèmia a l'abril de 2020. Més de 1000 nens encara estan sense rebre classes. La manca d'internet, ordinadors i dispositius i la manca de competències digitals de l'professorat agreuja la situació i fa impossible una solució a curt termini.

El pla d'acció és dotar els professors de competències digitals bàsiques a través de formacions en línia, i als alumnes de dispositius amb connexió a internet per poder reprendre les classes en línia fins que s'aprovi el retorn presencial a les aules.

D'altra banda fomentarem el pensament computacional desendollat ​​perquè nens d'altres comunitats en situació similar puguin desenvolupar les competències digitals bàsiques per a millores la seva vida en el futur


Objectius:
- Equipar l'escola i els alumnes amb dispositius i connexió a internet
- Formar els docents en competències digitals bàsiques
- Formar els docents en eines que desenvolupin el pensament computacional amb o sense connexió o dispositius

genteyciudad.png
Trabajo en equipo

STEMConnectats

PROGRAMA PILOT "INCUBADORA EDUCATIVA"

Descripció: 
Incubadora es un concepte propi del sector emprenedor que indica impuls i acompanyament en les primeres fases de canvi o naixement de projectes.

Apliquem aquest concepte al món educatiu. Empoderarem i donarem impuls als vostres docents i farem seguiment en el procés d'incorporació del desenvolupament sostenible a l'aula, a través de la tecnologia, la robòtica i la programació educativa

La Incubadora de centres educatius STEMConnectats implica un impuls i seguiment proper als centres educatius en el seu propi procés d'incorporació de el desenvolupament sostenible, de la tecnologia, la robòtica i la programació educatives a nivell de centre, a el currículum i en les aules, o fins i tot més enllà.


Objectius:
- Co-crear i impulsar projectes transformadors educatius-tecnològics de cara al curs 2022-23 amb un sentit inclusiu i sostenible, per mitjà d'un acompanyament proper, enriquidor, col·laboratiu i que reforci el caràcter propi de cada centre educatiu.
- Capacitar, empoderar i motivar als docents dels centres per a portar a terme aquestes transformacions al centre
coneixent les darreres eines recomanades i les metodologies més adients per a aplicar-les a les aules.
- Aprendre a ensenyar la tecnologia de forma multidisciplinar, creativa, activa, inclusiva, amb un sentit social i sostenible vinculat als Objectius de Desenvolupament Sostenible de la ONU (Agenda 2030).

barcelonactiva.jpeg
tandem-237.jpg
image (5).png
image (4).png
image (3).png
image (2).png
image (1).png

EL NOSTRE FOCUS: Les competències del segle XXI